La standul firmei GEKO Comerţ s-au realizat vânzări importante pe toată durata târgului All2Print Show 2023
Interviu cu managerul firmei domnul Lazăr Panov
Virgiliu Hodorogea:
Bună ziua domnule Lazăr Panov, suntem în ultima zi de târg la All2Print Show 2023, la standul firmei conduse de dumneavoastră, GEKO Comerţ şi vă rog să ne prezentaţi, câteva din noutăţile expuse în acest an, observ chiar lângă noi echipamentul MIMAKI JFX200 aflat în funcţiune şi care deja s-a vândut, există un anunţ în acest sens.
Dar, domnule Lazăr Panov vă rog să ne spuneţi şi ce alte echipamente au avut mare căutare la acest târg şi ce perspective s-au deschis pentru vânzările din această toamnă.
Lazăr Panov: Cel mai bine în această toamnă la All2Print Show 2023 s-a vândut MIMAKI JFX200, am avut chiar două vânzări pentru acest echipament şi următoarele au fost echipamentele pe solvent MIMAKI JV100-160 şi MIMAKI CJV330, acesta fiind şi cel mai nou echipament de la MIMAKI având în configuraţie inclusiv funcţiile de TrimmerXY şi Prin&Cutter.
Un interes foarte mare a existat şi pentru Imprimantele UV Led în rolă dar şi pentru echipamentul MIMAKI DTF destinat imprimărilor pentru textile, care este primul DTF produs de MIMAKI şi care a fost expus în premieră în România în aceste zile la All2Print Show2023.
Dar, noi la standul firmei GEKO am avut expuse şi echipamente de imprimare pe textile marca BROTHER. Deci, cam toată gama de echipamente pe care o avem în portofoliu a fost expusă în stand şi a generat un interes maxim pentru clienţi.
Nu în ultimul rând trebuie să menţionez interesul pentru imprimantele destinate imprimării articolelor promoţionale din Seria UJ de la MIMAKI care au fost foarte bine vândute.
Concluzionând asupra vânzărilor generale din acest an, până la acest moment, MIMAKI păstrează cumva aproximativ 40% din cota de piaţă pe anul 2023 pe acest segment.
Virgiliu Hodorogea: Având în vedere că firma GEKO este Master Dealer MIMAKI atât pe piaţa din România şi Moldova, dar şi în Bulgaria, vă rog să faceţi o scurtă referire şi despre situaţia de pe piaţa din Bulgaria, pentru că un târg similar a fost şi la Sofia la începutul lunii septembrie.
Lazăr Panov: Comparativ, din păcate, târgul de la Sofia fiind organizat la început de septembrie putem spune că a fost o greşeală, pentru că din această cauză au fost foarte puţini vizitatori.
Cu toate acestea, noi am reuşit să realizăm şi acolo vânzări. Pentru noi, considerăm că este un târg util şi la Sofia, dar poate că în acest an a fost ceva mai dezamăgitor pentru unii participanţi.
Virgiliu Hodorogea: Iar acum am să vă rog să vă spuneţi părerea şi despre târgul All2Print Show 2023 desfăşurat timp de 4 zile la ROMEXPO în Bucureşti şi care se încheie chiar astăzi în mai puţin de două ore.
Lazăr Panov: Târgul din acest an a fost un târg reuşit, din punct de vedere al vânzărilor am stat foarte bine, am avut prezentări de echipamente non-stop şi vizitatori au fost de calitate, adică profesionişti din domeniu, focusaţi pe un anumit tip de echipamente - ştiau clar pentru ce au venit.
Personal sunt foarte mulţumit de faptul că acest târg se desfăşoară împreună, în paralel, cu Târgul de Publicitate şi Promoţionale - GIFTS Show.
Deci sunt prezenţi şi cei din zona de Promoţionale, Decoraţiuni pe Textile dar şi din zona firmelor de Signage.
Astfel că a rezultat o combinaţie reuşită de târg.
Virgiliu Hodorogea: Deci, prin combinaţia cu firmele expozante din zona de Publicitate şi Signage, consideraţi că aceasta este reţeta de succes pentru târgul de la Bucureşti?
Lazăr Panov: Da. A rezultat o reţetă de succes. Cu cât avem mai multe firme din domeniul nostru prezente, cu atât mai bine pentru toţi.
Că suntem furnizori de echipamente şi consumabile, sau producători de reclamă diversă, inclusiv pe obiecte promoţionale, cu cât suntem mai mulţi prezenţi, cu atât mai bine.
Se generează mai mult interes şi astfel vin mai mulţi vizitatori, situaţia fiind benefică pentru toţi.
Virgiliu Hodorogea: Noi, pentru acest târg am început prezetarea pe site-ul nostru www.printingworld.ro, imediat la o săptămână după lansarea noului concept, şi al noului site All2Print Show 2023 lucru pe care l-am considerat firesc, şi aş vrea să vă spuneţi şi dumneavoastră părerea faţă de promovarea pe care am realizat-o noi, dar şi organizatorul, acum în anul 2023.
Lazăr Panov: Păi s-a văzut, PROMOVAREA a avut efect, a dat roade, au venit mulţi oameni interesaţi din toată ţara, iar eu am avut la stand vizitatori inclusiv din Bulgaria, clienţi de-ai noştri în special. Cred că de această dată organizatorii au făcut o treabă foarte bună.
Virgiliu Hodorogea: Eu vă mulţumesc foarte mult pentru acest interviu şi la final vă mai rog un singur lucru, să ne spuneţi care sunt intenţiile şi perspectivele de participare în continuare la acest târg în anii următori, pentru că se ştie deja, anul viitor avem în martie târgul FESPA la Amsterdam, apoi imediat aproape, în luna mai vom avea “olimpiada drupa” la Dusseldorf.
Cum credeţi, în acest context, că va fi anul viitor? Aţi invitat deja clienţi din România la standurile MIMAKI?
Lazăr Panov: Despre perspective - sigur vor fi lansate echipamente MIMAKI noi - game noi, generaţii noi de echipamente, va fi un an foarte activ, interesant şi provocator inclusiv pentru noi distribuitorii pentru că vom avea produse noi şi acest lucru va genera o presiune în plus pe piaţă pentru achiziţii de top.
Iar faptul că în România în anul 2024 nu vom avea un târg, eu consider că este o greşeală, pentru că noi vom avea noutăţi şi la Fespa dar şi la drupa, noutăţi care ulterior ar putea fi prezentate şi la Bucureşti, dar din păcate neavând un târg de profil şi anul viitor, nu vom putea să le prezentăm imediat, ca noutăţi.
Vom face OPEN HOUSE MIMAKI la Bucureşti.
Virgiliu Hodorogea: Noi suntem deschişi să promovăm viitorul Open House GEKO de la Bucureşti în anul 2024 şi aceasta pentru că firma GEKO aduce pe piaţa din România două din cele mai puternice branduri din lume BROTHER şi MIMAKI. Vă rog să spuneţi câteva cuvinte şi despre marca BROTHER, despre echipamentele pe care le-aţi expus inclusiv în aceste zile la Romexpo.
Lazăr Panov: Da, BROTHER este un brand de top, cu echipamente de neegalat pentru piaţa de personalizare/imprimare pe obiecte promoţionale, pentru produse textile generale, îmbrăcăminte şi încălţăminte.
Trebuie să subliniez aici faptul că cei mari clienţi ai noştri pe domeniul imprimărilor textile din România lucrează cu echipamente BROTHER.
Un exemplu foarte bun sunt cei de la firma VAGABOND România şi sunt foarte mulţumiţi de calitatea echipamentelor BROTHER. Desigur, mai există şi multe alte firme de imprimări textile, dar nu mai pot să dau nume.
Marca BROTHER este foarte bună şi din punct de vedere al suportului tehnic, al stocurilor de consumabile, al suportului de vânzări. Firma fiind foarte mare şi foarte puternică îşi permite să asigure permanent un stoc complet de piese de schimb, dar şi toată gama de cerneluri, inclusiv cele speciale.
Pe partea de inovaţii suntem deja informaţi că anul 2024 va aduce multe modele noi, echipamente noi BROTHER, inclusiv în rolă.
Virgiliu Hodorogea: Deci, vom avea noutăţi atât de la BROTHER cât şi de la MIMAKI lansate la Fespa Amsterdam şi drupa 2024 pe care le vom putea vedea şi la Open House GEKO din anul 2024 promovat la Bucureşti de Lumea Tiparului.
Lazăr Panov: Da, îi invităm pe toţi cei interesaţi!