Interviu realizat la finalul târgului All2Print Show 2023 cu doamna Camelia Buda managerul firmei Euro Expo Trade Fairs
Virgiliu Hodorogea: Bună ziua doamna Camelia Buda, suntem astăzi în ultima zi la All2Print Show 2023, un nou format de târg în domeniul printului, şi vă rog să ne prezentaţi în câteva cuvinte cum a fost receptat de expozanţi acest târg, în comparaţie cu cel din anul 2022, dar şi vis-a-vis de târgurile de print precedente. Camelia Buda: Bună Virgil, mulţumesc pentru această ocazie, pentru mine personal a fost cea mai grea ediţie din ultimii 15 ani.
Industria răspunde diferit, aş putea spune, la acest tip de evenimente. Efortul nostru, al întregii echipe, a fost poate de 10 ori mai mare decât de obicei şi rezultatele nu sunt chiar pe măsură. Industria de print este o industrie care suferă transformări şi târgul bineînţeles este o oglindă a industriei.
Cu toate acestea, ediţia 2023, a însemnat cel mai mare târg de print care a avut loc vreodată în România, din punct de vedere al suprafeţei expoziţionale şi al numărului de expozanţi. Am povestit pe acest subiect cu toată lumea prezentă aici la târg, faptul că, singură, doar industria de print a reuşit să ocupe un Pavilion Romexpo integral, în timp ce la alte târguri suprafaţa ocupată era undeva la jumătate.
Din punct de vedere al numărului de vizitatori suntem în creştere cu 30% faţă de anul trecut, toţi cei prezenţi cu stand au apreciat vizitatorii ca fiind foarte bine targetaţi, pentru că noi, toată echipa, am lucrat intens la acest aspect. Bineînţeles că nu ştim ce se va concretiza în vânzări la nivelul clienţilor, ştim că s-au făcut vânzări şi comenzi pe durata târgului, dar au fost şi multe contacte noi.
Practic răspunsul expozanţilor dar şi al vizitatorilor aceasta a fost, la unison, expozanţii au declarat că au fost mulţi vizitatori, au avut loc multe contacte, foarte bine targetaţi vizitatorii, şi se aşteaptă ca multe din discuţiile de la stand să se concretizeze în perioada următoare.
Virgiliu Hodorogea: Cum aţi resimţit promovarea noastră, de la Lumea Tiparului / Printing World, pentru acest târg, realizată în ultimele luni, şi care s-a axat inclusiv pe promovarea evenimentelor din târg, a seminariilor, o consideraţi benefică, a fost o prezenţă bună a vizitatorilor inclusiv la aceste seminarii şi evenimente? Camelia Buda: Promovarea voastră este benefică de la prima noastră colaborare, nici nu mai ştiu exact în ce an am început să colaborăm.
Virgiliu Hodorogea: De la primul târg Print Show. Camelia Buda: Da, de la primul târg, cât priveşte partea de seminarii, am o concluzie de câţiva ani şi s-a confirmat şi în acest an, evenimentele de tip seminarii organizate de expozanţi cu speranţa că cei care vin să vadă târgul vor participa şi la acest tip de prezentări de produs până la urmă, nu prea au succes în cadrul târgului nostru, şi nu prea au succes nici în cadrul altor târguri mai consacrate, la Fespa de exemplu.
Dar noi am organizat anul acesta Conferinţe ca şi evenimente separate de târg. Iar în acest sens am colaborat cu persoane influente din domeniile de interes, designeri, arhitecţi, etc. Virgiliu Hodorogea: Personal am apreciat speakerii de la aceste Conferinţe, felul în care au captat atenţia publicului şi am să te rog să menţionezi câteva din persoanele care au susţinut prezentările. Camelia Buda: În primul rând aş dori s-o menţionez pe doamna Miruna Ardelean care a fost un real ambasador al nostru şi care a promovat direct târgul, dar şi printul digital pentru design interior, şi toate acestea le-a făcut cam de la jumătatea anului, tot dânsa s-a ocupat de stabilirea tematicii şi de setarea panelului de speakeri.
Iar noi, întreaga echipă am făcut campanie separată din punct de vedere digital marketing, newslettere şi call center, şi rezultatele au fost chiar foarte bune.
Virgiliu Hodorogea: Da, şi voi aţi transmis newsletter separat, dedicat pentru Conferiţe. Camelia Buda: Da, am comunicat targetat. Iar acest lucru l-am făcut pe toate segmentele, am tras o concluzie în urmă cu 2 luni şi jumătate - 3 luni vis-a-vis de noile echipamente ce aveau să fie expuse, respectiv viitoarele tehnologii, produse şi servicii şi apoi în funcţie de acestea am targetat separat pentru că au fost expuse de exemplu, echipamente pentru partea de packaging şi labeling, dar degeaba îi spui unui anumit atelier de producţie - “uite, vino să-ţi iei maşină de produs cutii” - pentru că poate asta nu-l interesează, poate nu produce cutii, poate că produce altceva în domeniu, şi atunci toată comunicarea noastră a fost foarte segmentată.
Bazele de date au fost segmentate, campaniile în digital marketing au fost segmentate, şi de aceea ziceam că poate efortul nostru a fost de 10 ori mai mare.
Virgiliu Hodorogea: Cum veţi pregăti campania pentru anul viitor, pentru că va exista târg FESPA la Amsterdam în luna martie, după care aproape imediat am putea spune, la doar 2 luni diferenţă, va fi “olimpiada drupa” care acum se desfăşoară după 8 ani din cauza pandemiei - a fost o aşteptare imensă… dar ce va urma pentru piaţa din România, pentru Print&Sign, sau Print Show? Camelia Buda: Noi am transformat deja Print&Sign în All2Print Show, pornind de la ideea că nu dorim să avem doar large-format, pentru că Print&Sign însemna în special doar large-format, pentru că vrem să avem în târg toate tipurile de tipar, pornind de la tipar în coală, de la offset, apoi flexo şi large-format, şi bineînţeles pe această direcţie vom merge şi în continuare.
A fost un început, au fost paşi timizi având în vedere şi contextul geo-politic şi economic, dar vom rămâne cu desfăşurarea târgului o dată la doi ani şi vom rămâne doar pe formatul All2Print Show.
Virgiliu Hodorogea: Deci va exista doar târgul All2Print Show cu desfăşurare o dată la doi ani, următorul fiind în anul 2025? Camelia Buda: Da, aşa va rămâne.
Virgiliu Hodorogea: Îţi mulţumesc pentru acest interviu Camelia, şi să şti că târgul a fost bine apreciat de expozanţi şi vizitatori, aceasta este impresia generală care ne-a fost transmisă astăzi la finalul zilei, în ultima zi de târg, iar într-un interviu realizat doar cu câteva minute mai devreme, la acest stand lângă care am realizat noi interviul, managerul firmei a confirmat vânzări importante chiar din timpul târgului, în fiecare zi, ceea ce este un lucru îmbucurător.
Iar noi, la rândul nostru, le dorim tuturor competitorilor prezenţi să câştige în urma târgului cât mai mulţi clienţi, să realizeze vânzări, iar pentru tine Camelia îţi doresc ca târgul All2Print Show să fie un succes deplin peste doi ani, în 2025. Camelia Buda: Aşa să fie!