Al 8-lea Raport DRUPA despre Tendințele Globale
Industria de imprimare globală arată recuperarea post Covid și rezistența în fața noilor provocări.
Cel de-al “8-lea drupa Global Trends Report”a fost publicat în septembrie 2022.
Primele rezultate dintr-un sondaj realizat în această primăvară sunt acum disponibile.
O concluzie importantă: în general, încrederea este în creștere și toate regiunile și piețele preconizează investiții mai mari în anul 2023.
Rezultatele sondajului arată o industrie de imprimare care, în medie, este puțin mai încrezătoare în viitor decât atunci când a fost sondată ultima dată în anul 2019, înainte de pandemie.
Piața de ambalaje este cea mai puternică,dar piețele de tipar comercial, de editare și adiacente arată toate semne de redresare pentru anul 2023.
La nivel regional, nivelurile de încredere variază, de exemplu în Asia și America de Sud se așteaptă o tendință de redresare mai bună în anul 2023, în timp ce Europa este dezamăgită având în vedere războiul Rusia/Ucraina și consecințele acestuia.
Investițiile au scăzut inevitabil în ultimii doi ani, dar atât firmele de imprimare, cât și furnizorii de materiale au raportat planuri puternice pentru cheltuieli de capital / de investiții.
Sabine Geldermann Sabine Geldermann,Director Print Technologies la Messe Düsseldorf, a comentat:„Imprimeriile și furnizorii știu că trebuie să inoveze pentru a avea succes pe termen lung.
Șocurile din ultimii doi ani au oprit investițiile, dar sondajul indică faptul că industria se așteaptă ca redresarea să înceapă în anul 2023.
Toate regiunile și piețele prognozează investiții mai mari pentru anul viitor.”
Rezultatele provin din cel de-al 8-lea sondaj online Global Trends, pentru care peste 500 de factori de decizie (manageri/directori) din partea furnizorilor de servicii de imprimare și a producătorilor/furnizorilor de mașini din întreaga lume au completat un Sondaj Extins în primăvara anului 2022.
Sondajul a fost realizat de parteneri cu un prestigiu recunoscut:
Printfuture (Marea Britanie)
și Wissler & Partner (Elveția) la comanda drupa.
Încrederea depinde de piață și regiune
La nivel global, cu 18% mai multe imprimerii au descris starea economică a companiei lor ca fiind „bună” în comparație cu cei care au raportat-o ca „slabă”.
Pentru furnizori, soldul net pozitiv raportat a fost și mai puternic, la 32%. Ca întotdeauna, încrederea variază între regiuni și piețe. Piața de ambalaje este în plină expansiune, editorii și printul comercial se confruntă cu schimbări structurale de la digitalizare, dar cu semnele de încredere care revin.
La nivel regional, imaginea este amestecată cu Europa, în mod clar îngrijorată de consecințele războiului Rusia/Ucraina, dar alții, de exemplu, Asia, America de Sud și America Centrală, se așteaptă ca nivelul comerțului să se intensifice în continuare în anul 2023, pe măsură ce impulsul economic se dezvoltă după pandemie.
Volumul de tipărire și planurile de investiții Analiza volumului de tipărire în 2022 în funcție de tipul de imprimerie arată o scădere continuă a offset-ului pe segmentul de tipar în coală în rândul imprimeriilor comerciale, însoțită de creșteri în rândul imprimeriilor de ambalaje.
Volumul de tipar Flexo continuă să crească pentru imprimeriile de ambalaje, în timp ce toate piețele au raportat volume crescute pe segmentul de tipar pe bază de Toner Digital Color atât pentru tipar în coală dar și pe toate celelalte segmente, cu excepția segmentului de presă tipărită pe bază de tehnologie cu jet de cerneală digitală.
În ciuda scăderii continue a volumului de offset în coală pe piețele comerciale, acesta a fost cel mai popular tip de tipar unde s-au vehiculat investiții în 2023 pe toate piețele, cu excepția ambalajului - acolo unde Flexo a condus, urmat de offsetul în coală. Imprimarea cu toner color digital a fost a doua țintă cea mai populară pentru toate celelalte piețe.
Echipamentele de finisare sunt a doua țintă cea mai populară pentru investiții, după investițiile în presele noi.
Web-to-Print Deși practic nu a existat nicio creștere a ponderii cifrei de afaceri câștigate de instalațiile Web-to-Print între 2014 și 2019, în ultimii doi ani cota de piață câștigată prin aceste mijloace a crescut rapid pentru cei cu astfel de instalații.
La nivel global, din 2019 s-a înregistrat o creștere de la 17% a cifrei de afaceri la 26% și această creștere majoră se reflectă în grade diferite pe toate piețele.
Presiunile socio-economice și piața economică globală Presiunile socio-economice au un impact major pe tot globul, deși influența variază între regiuni.
De exemplu, 62% dintre imprimeriile din Asia au considerat Pandemiile drept cea mai mare amenințare, în timp ce în Europa aceasta a fost de doar de 51%.
Și în timp ce 32% dintre tipografii europeni au ales războaiele fizice, acest lucru a fost ales de doar 6% dintre cei din America de Sud/Centrală.
În schimb, 58% dintre ei au ales amenințarea recesiunii economice.
Richard Gray, director de operațiuni la Printfuture, a declarat: „Presiunile socio-economice sunt din ce în ce mai importante atât pentru imprimerii, cât și pentru furnizori, atât de mult încât 59% au considerat că acestea sunt acum fie la fel de importante, fie mai importante decât presiunile pieței de imprimare”.
Piața economică globală a suferit mai multe șocuri în ultimii doi ani decât oricând de la al Doilea Război Mondial. Cu toate acestea, acest sondaj arată că tipăritul este încă un mijloc central de comunicare în toate piețele și regiunile și că, deși urmează vremuri dificile, industria are atât încrederea, cât și hotărârea de a reuși.
Investițiile strategice înțelepte le vor asigura atât imprimeriilor cât și furnizorilor drumul spre prosperitate.
Raportul complet în limba engleză va fi lansat până la sfârșitul lunii septembrie 2022 și va fi disponibil pentru vânzare pe www.drupa.com
Rezumatul va fi disponibil gratuit în germană, engleză, franceză, portugheză, spaniolă, rusă și chineză.