7th drupa Global Trends Bine ați venit la al şaptelea Raport Global despre tendințe în domeniul tiparului realizat de specialiştii drupa
Global Trends este un raport unic pentru urmărirea evoluțiilor economice şi de piață pe sectoare cheie la nivel global în toate cele şapte regiuni şi pe principalele sectoare de piață.
Sondajul a fost efectuat în noiembrie 2019, adică înainte de focarul de coronavirus, şi a avut aproape opt sute de participanți cu o selecție reprezentativă din cele mai multe regiuni şi piețe.
Staful nostru mulțumeşte pe această cale întregului corp de experți drupa recrutat atât dintre tipografi cât şi dintre furnizori expozanți care au participat la spectacolul din drupa 2016.
Vă punem la dispoziţie două sondaje separate, ambele având referire la tipografii/firme de imprimare offset&digital dar şi despre furnizori, împărtăşind răspunsuri la câteva întrebări generale, dar de asemenea, punând inclusiv întrebări specifice şi relevante pentru fiecare grup.
581 de tipografii / firme de imprimareau participat la acest sondaj, cu o majoritate din Europa(353), iar celelalte firme alese aleatoriu din întreaga lume au acoperit în mod reprezentativ toate regiunile.
189 Furnizori
În mod clar, sunt mai puține păreri exprimate din rândul furnizorilor, dar am fost încântați să avem 189 de astfel de participanți, dintre care 119 au raportat despre Europa(119), dar şi toate celelalte regiuni rămase au fost bine acoperite.
Rezultatele au arătat că, la acel moment al sondajului, încrederea era pozitivă, deşi în mod clar suficient de prudentă.
Economiile dezvoltate s-au arătat sensibil marcate de amenințarea războaielor comerciale, iar despre economiile emergente, acestea sunt în continuare receptate ca economii cu tendinţe de corupție şi tulburări politice.
AMBALAJUL rămâne sectorul vedetă având creşteri, deşi Campaniile de Mediu pentru combaterea materialelor plastice înseamnă probleme pentru unii şi oportunități pentru alții.
Cu siguranță cei din domeniul de tipărire - Editurile şi într-o măsură mai mică în Tipărirea Comercială sunt invidioşi pentru oportunități de creştere ale sectorului de ambalaje şi al Imprimării Funcționale.
În momentul redactării, nu se cunoaşte amploarea şi durata impactului coronavirusului CoVid19, dar va fi cu siguranţă unul major, după cum reiese din decizia de a se amâna inclusiv drupa până în aprilie 2021.
Cu toate acestea, indiferent de piață şi indiferent de mediul socio-economic în care firmele evoluează, nevoia vitală de a se inova pe mai departe este foarte clară din aceste rezultate.
Cererea de tipărire va continua să evolueze şi sunt în continuare acele tipografii/firme de imprimare şi furnizori care înțeleg acest lucru şi se adaptează continuu cerinţelor şi schimbărilor, doar astfel vom vedea cine va prospera.
Messe Düsseldorf, în rolul său de organizator drupa, trebuie să mulțumească partenerilor Printfuture din Marea Britanie şi Wissler & Partner din Elveția pentru realizarea şi autorizarea acestui raport.
Suntem siguri că veți aprecia eforturile şi rezultatul raportului nostru. Am fi încântați să primim orice feedback, deci nu ezitaţi să ne trimiteți un e-mail cu părerile Dumneavoastră la adresa:
drupa-expert-panel@drupa.de Echipa drupa
7 drupa Global Trends
“Se plăteşte /se investeşte pentru a fii optimist în domeniul de tipar” şi, în mare parte, majoritatea experților drupa subliniază în special doar acest aspect. Aproape 800 de tipografii/firme de imprimare şi furnizori au găsit timpul necesar din viața lor ocupată pentru ca să răspundă celui de-al 7-a sondaj anual realizat de noi în noiembrie 2019, adică înainte de izbucnirea epidemiei de coronavirus.
La nivel global a existat un sold pozitiv net, existând cu 17% mai multe tipografii/firme de imprimare care au descris starea economică a companiei lor ca fiind la fel de „bună”(noiembrie 2019) în comparație cu cele care s-au raportat ca fiind „în pierdere”
(a se vedea graficul A).
Soldul net a fost Motivul prudenței în rândul tipografii/firme de imprimare şi este clar acum când vedeți în tabel cum sunt veniturile, prețurile, marjele şi utilizarea care s-au schimbat în ultimele 12 luni
(graficul B).
În afara de Europa şi America de Nord, rapoartele regionale au fost provocatoare, deşi spectaculos a raportat şi Orientul Mijlociu o îmbunătățire.
Pentru furnizori, în timp ce veniturile chiar având o creştere mai puternică pentru Europa (+ 25%) şi America de Nord (+ 54%), dar încrederea a scăzut în toate celelalte regiuni rămase.
Avem o poveste similară pentru furnizorii din Europa şi America de Nord, care au raportat o Valoare Netă mult mai bună a Soldului pentru anul 2019 inclusiv cu referire la regiunile în curs de dezvoltare: Orientul Mijlociu + 45% mai mare, America de Sud/Central +35% mai mare, Africa +30% mai mare, iar Asia +25%.
Motivul prudenței în rândul tipografiilor/firme de imprimare este clar când vedeți cum sunt veniturile, prețurile, marjele şi utilizarea care s-au schimbat în ultimele 12 luni
(conform graficului B).
Dacă privim regiunile în timp (pe graficul C),
avem America de Nord care iese în evidență cu un echilibru pe parcursul celor şapte ani,
apoi Europa pare că se îmbunătățeşte constant până în anul 2018, iar restul regiunilor rămase înregistrează un declin, cu excepția încurajatoare a Africii asta s-a aflat anul acesta(2019) într-situaţie mai bună.
Furnizorii au parte de aceeaşi îngrijorare pe regiuni şi notează că prognozele lor pentru anul viitor sunt chiar mai accentuat în declin faţă de tipografii/firme de imprimare, deşi sunt în mod modest mai optimişti pentru zonele Africa, Asia şi Orientul Mijlociu faţă de cum au fost ei în anul trecut.
În majoritatea anilor, furnizorii au fost cu mult mai realişti în prognozele lor, adică au manifestat mult mai puțin o tendință către un optimism fără acoperire sau negativitate, ceea ce poate fi văzut în
graficul D,
unde anumite lucruri au fost supraevaluate doar în anul2017, comparativ cu 2018.
Cu toate acestea, este remarcabil cât de exacte au fost rapoartele globale de încredere economică reală adunate de la atâtea tipografii/firme de imprimare şi furnizori care au fost oarecum similare de la an la an. Modelul prezentat este clar.
Primul segment (tipografii/firme de imprimare) a revenit lent, dar constant în încredere după duble lovituri ale recesiunii globale 2007/2008 dar şi după impactul trecerii mass-media către digitală.
Apoi din 2017, a fost înregistrată o scădere a aşteptărilor în mare măsură ca urmare a creşterea îngrijorării față de un nivel socio-economic mai larg de probleme precum instabilitatea politică, comerțul global controlat, războaie etc.
Fără îndoială, focarul de coronavirus întăreşte la rândul său această tendinţă de încetinire, deşi sperăm că poate va exista şi o recuperare relativ rapidă.
În mod clar, nivelul de încredere variază în funcție de piață sector, având AMBALAJUL ca lider, dar şi o revenire pe segmentul comercial şi publicare într-un anumit fel în cele din urmă, după cum se arată în
graficul E.
Într-adevăr, una dintre caracteristicile răspunsurilor deschis exprimate, atunci când sunt întrebați care sunt cele mai bune oportunități estimate pentru anul 2020, a fost un număr important de companii care au răspuns că speră să se Diversifice Sectoarele de AMBALARE sau cele Funcționale din cadrul Sectoarelor Comerciale sau de publicare.
Cu toate acestea toate piețele sunt afectate de factori socio-economici mai generali, aşa cum rezultă din tendințele manifestate în timp şi evidenţiate de graficele existente.
Dacă ne descurcăm în performanța financiară conform datelor exprimate în timp pentru cele trei mari sectoare conform cu
(Diagrama - F),
putem vedea că, în toate cazurile, tipografiile/firme de imprimare reuşesc să susțină performanța în ciuda presiunilor neîntrerupte asupra marjelor prin creştere utilizarii eficiente a echipamentelor şi, prin urmare, veniturile din cursul perioadelor respective au fost echilibrate deşi au fost permanent sub presiunea cost/calitate/preț.
Tranziția către tipărirea digitală este lentă, dar constantă şi în timp ce tipărirea convențională (non-digitală) deşi asigură în continuare fluxul de numerar majoritar la aproape toate tipografiile/firme de imprimare, şi sunt tot mai des urmărite acele tehnologii digitale noi care arată că printre cei chestionaţi există şi aceia care ştiu ca trebuie să continue să investească în noile tehnologii dacă vor ca şi Companiile lor să reuşească pe termen lung.
Plecând de aici toate regiunile au raportat creşteri nete atât în tendințele cheltuielilor de capital pentru retehnologizare în anul 2019 cât şi a celor previzionate pentru anul 2020
(graficul H).
Toate sectoarele pieței, deşi nu este surprinzător au generat o creştere mai rapidă a interesului în retehnologizare pentru majoritatea sectoarelor de producţie
(graficul G).
Excepția este sectorul de Ambalare unde Flexo şi Tehnologia în coală continuă să prospere similar perioadelor precedente.
Ambalajele au arătat cea mai puternică evoluţie net pozitivă cu sold pentru anul 2019 la + 30%, urmat de sectorul funcțional la + 25%, apoi sectorul Comercial + 23% şi în final Publicare + 16%. 50% dintre tipografii/firme de imprimare intenționează să investească în echipamente noi de Finisare, 48% în tehnologii noi de Print şi 34% în echipamente de PrePress / flux de lucru / MIS.
A fost izbitor faptul că, în ciuda dezvoltării tipăririi digitale tehnologii care prezintă o creştere a volumului mai mare în sectoarele comerciale şi de publicare, segmentul de Offset a fost a doua cea mai populară direcţie de investiții planificate pentru 2020 (22% şi 25% respectiv) şi doar imprimarea cu toner digital color a fost mai mare
(26% şi respectiv 27%).
Pentru sectorul de ambalaje, a fost o surpriză să se constate că Offset-ul a fost înregistrat cu cele mai populare semnale/interes (29%) urmat de Flexo (26%).
Numai în funcțional acest digital complet dominat - cu formatul digital larg (alimentat în rolă şi coală ) a dominat cu 38% şi printul digital cu toner, mono-color şi color, ambele la un nivel de 23%.
în ceea ce priveşte planurile de cheltuieli de capital ale furnizorilor, acestea variază foarte mult în funcție de regiune, cu America de Nord, Africa şi Asia de la care se aşteaptă să se descurce tot mai bine.
Noile canale de vânzare sunt cele mai populare ținte de cheltuieli, urmate de direcţiile de creştere a eficienței şi îmbunătățirea celor existente.
Având în vedere că drupa a fost planificată pentru 2020, era de aşteptat ca lansarea de noi produse să fie în creşte în 2020.
- Pentru prima dată întrebările au fost puse în mod special şi despre presiunile socio-economice mai largi şi acolo au fost raportate două tendinţe clare pe tot globul.
Pentru regiunile dezvoltate accentul a fost îngrijorare cu privire la riscul sau realitatea economică de recesiune în țară sau regiune, urmată de îngrijorare cu privire la războaiele comerciale globale şi impactul de încălzire globală / presiuni de mediu.
Pentru regiunile în curs de dezvoltare, principalele probleme raportate au fost corupția şi instabilitate politică creând recesiune economică care a dominat.
Majoritatea regiunilor au raportat că presiunile de piață au fost mai importante decât aceste presiuni socio-economice, deşi în unele cazuri din mai multe dintre regiunile cele mai afectate, în curs de dezvoltare, aceasta era în mod clar o situaţie mai discutabilă.
Poate nu este surprinzător, că furnizorii au dat răspunsuri foarte asemănătoare la aceste întrebări socio-economice.
Impactul focarului de coronavirus se va adăuga la aceste preocupări pentru toți.
Revenind la tendințele specifice sectorului de piață, pentru tipografii/firme de imprimare mesajul clar este că acestea trebuie să se diversifice, atât la nivelul producţiei cât şi al serviciilor pe care le oferă.
Există la nesfârşit presiunea prețului şi a marjei şi numai prin oferirea de ceva permanent diferit pentru clienții mereu noi se poate evita cursa în jos pe piețele de mărfuri.
Tipografile/firme de imprimare comerciale din regiunile dezvoltate au profitat, în medie, mai mult de acest lucru găsind noi oportunităţi.
S-a înregistrat o scădere a proporției de tipografii care raportează că publicarea este principala lor piaţă.
în 2013 a fost de 28% şi a scăzut de atunci, până la 19% în 2019. Ca şi proporție de tipografii/firme de imprimare comerciale şi de ambalare numărul lor a rămas oarecum stabil, iar aceasta sugerează că există o scădere activă a numărului de tipografii.
- Producția de cărți digitale este activă şi în creştere, în timp ce ziarele şi revistele sunt în declin activ.
Multe tipografiile de editare presă/carte sunt în căutare de diversificare a serviciilor, adesea către segmentul de ambalaje.
Imprimantele de ambalare se confruntă cu provocări, în special a celor care folosesc substraturi din plastic în fața unei campanii globale împotriva materialelor plastice singleuse - aici existând o oportunitate pentru cei care utilizează substraturi pe bază de fibre.
- Cei care folosesc materiale plastice sunt în căutarea unor opțiuni mai ecologice.
- Proporția celor care specifică tipărirea digitală este într-o creştere constantă pe tot globul.
- Majoritatea tipografii/firme de imprimare funcționale care au participat la sondaj au declarat că şi-au diversificat activitatea pe piața respectivă şi este clar că astfel găsesc oportunități de creştere, atractiv ca proporție, raportat la cifra de afaceri totală care este în creştere rapidă.
- Segmentul de Imprimare pe TEXTILE era menționat ca fiind atractiv şi în curs de dezvoltare rapidă în piaţă.
Deşi serigrafia continuă să fie o formă de imprimare obişnuită în domeniul textil, totuşi noile tehnologii, tonerul digital şi jetul de cerneală sunt acum cele mai comune tehnologii şi pe TEXTIL.
COCLUZII În concluzie, trebuie să vă reamintim că sondajul a fost efectuat înainte de focarul de coronavirus CoVid19.
Adăugați faptul că economia globală era atunci trecută de vârful său în ceea ce priveşte recuperarea din recesiunea anterioară şi industria de imprimare globală, atât de strâns aliniată cu publicitate, resimte criza. Regiunile în curs de dezvoltare au provocări suplimentare de corupție şi instabilitate politică - într-adevăr unii ar putea susține că şi regiunile dezvoltate pot suferi din aceste cauze.
Cu toate acestea, privind mai mult în timp, şi dincolo de impactul virusului corona, industria s-a adaptat bine provocării datorate în principal din dezvoltarea comunicaţiilor digitale. “Amenințarea este dată şi de situația economică şi de corupție”
Păreri din piața internațională
- Conform unei firme Tipografice - din Africa de Sud: „Schimbările climatice sunt o principală amenințare globală care afectează fiecare industrie, poate cel mai negativ, urmată de tulburări politice şi naționalism în creştere.
Problemele socio-economice ne afectează activitatea începând din America de Sud, America Centrală, Hong Kong şi lista continuă să crească."
- Furnizor, din Piața comercială, America de Nord “Dezvoltăm noi modele de afaceri prin combinarea de imprimare digitală cu industria 4.0 într-un nou cadru tehnologic, astfel încât clienții să poată creşte rezultatul / valoarea lor prin utilizarea serviciilor noastre."
Tipografie comercială, Germania „Cea mai mare oportunitate a noastră este să ne adaptăm permanent în direcţia tehnologiilor care să ne permită performanțe semnificativ îmbunătățite ale producției noastre actuale."
Tipografie comercială, Marea Britanie Asta nu înseamnă că nu există sfârşit niciodată, presiunea permanentă asupra prețurilor şi a marjelor, dar pentru aceia care investesc înțelept, îşi reduc costurile în mod constant prin creşterea productivității, diversificarea sau cel puțin inovați cu produse şi servicii noi şi mai ales aceia care investesc în oamenii lor pentru a crea un entuziasm şi o echipă angajată, aceia vor prospera!
Cel mai bun astfel de loc este acolo unde se investeşte pentru a explora şi cât de bine este să te îndrepți către locul unde acele principii prezentate şi aflate din practică ies la iveală - la drupa 2021 - Düsseldorf 20-30 aprilie. Ne vedem acolo!
„Cea mai mare oportunitate a noastră este dobândirea de cunoştințe la drupa 2021.”
Tipografie comercială, India
„Aşteaptăm cu nerăbdare impactul expoziţiei drupa 2021.”
Furnizor, Ambalaje, N. America