Starcut a vândut toate echipamentele expuse în stand
la Digital Print & Sign 2012 Interviu de Virgiliu Hodorogea
Interviu cu Marian Obaciu
director general - Starcut
Suntem la standul Starcut din cadrul târgului Digital Print & Sign 2012 împreună cu domnul director general Marian Obaciu de la care am aflat că s-au vândut toate echipamentele expuse în stand. Spuneţi-ne în câteva cuvinte care este cheia succesului pentru o astfel de vânzare în doar trei zile şi jumătate? Nu aş spune că nu-i ok, îţi dai seama, dar cred că ajută foarte mult că este an electoral. Au venit clienţi care aveau şi rezerve de cash oarecum şi chiar ştiau ce vor, ce-şi doresc. Cred că acesta a fost un mare avantaj. În rest, chiar dacă nu vindeam la târg în alţi ani, în săptămânile următoare oricum se făceau comenzi.
Practic este vorba despre un sistem în care vânzările merg în special în toamnă? Da. De regulă da. Toamna şi iarna.
Deci încă avem tradiţionalul toamna se numără bobocii. În plus, dacă mai avem şi an electoral, numărăm mai mulţi. Eu zic că a ajutat din punctul de vedere al resurselor financiare alocate. Au fost şi ei un pic mai hotărâţi, au avut aşa un impuls suplimentar.
Aveţi şi o creştere a calităţii la echipamentele expuse în acest stand. Ce puteţi să ne spuneţi despre performanţele acestor echipamente? Am lansat pe piaţa românească acum, în 2012, o imprimantă foarte performantă, cea pe care o puteţi vedea expusă aici. Această imprimantă are o viteză de printare de două ori mai mare decât varianta precedentă, rezoluţia este extraordinară, de 720-1440 dpi, are o multitudine de sisteme adiţionale incluse în varianta standard, cum ar fi încălzirea pe capete, uscarea cu infraroşu, are implementată ultima variantă de soft Photo Print, are ultima generaţie de capete de la 512 la 1024 duze de producţie Konica Minolta, iar preţul este rezonabil, aş spune că raportul calitate / preţ este extraordinar şi pe foarte mulţi i-a încântat acest lucru.
Ce urmează acum pentru dumneavoastră după acest târg? Veţi mai face prezentări la sediul firmei dumneavoastră sau mai intenţionaţi un alt sistem de promovare a echipamentelor pentru ultima parte a anului sau aşteptaţi pur şi simplu să vină clienţii pe finalul de an? Da. Cred că este valabilă ultima variantă pentru că la final de an se fac cele mai multe comenzi.
Foarte mulţi dintre expozanţi şi-au manifestat dorinţa, pe care de altfel au dorit să o transmită în cadrul materialelor care vor fi prezentate in revista noastră, Lumea Tiparului, de a transmite organizatorilor faptul că mai doresc o zi în plus, ziua de marţi. Vi se pare Ok? N-ar fi rău. Da.
O altă ideea ar fi extinderea programului de vizitare al târgului până la ora 20 pentru că sunt firme de stat care ţin angajaţii la programul de lucru foarte restrictiv, până la ora 17, iar privaţii, mai nou, îi ţin până la ora 18. Poate privaţii sunt puţin mai restrictivi, în sensul în care dacă este târg le dă drumul să viziteze târgul, dar programul lor în mod normal este până la ora 18. Şi atunci nu este deloc convenabil. Trebuie să le dea drumul de la program. Lor nu le surâde ideea aceasta şi foarte mulţi au venit cu această cerere - să fie programul de vizitare până la ora 20. Subscrieţi la această idee? Sunt "Absolut de acord cu Extinderea Programului de Vizitare al târgului până la ora 20".
Dacă ar mai fi o părere legată de perioada de desfăşurare şi aici nu vreau să va spun ce au zis alţii. Ce părere aveţi legat de perioada de desfăşurare a Digital Print & Sign 2012 în sensul în care aceasta a fost schimbată? Vi s-ar fi părut mai bine să fie la început de octombrie? Nu. Perioada este Ok doar că trebuie să se stabilească dinainte. Surpriza aceasta, hotărârea luată unilateral ne-a descumpănit un pic dar am făcut în aşa fel încât să ieşim bine din această situaţie.
Deci pentru dumneavoastră a ieşit bine chiar şi în această perioadă dar ar fi fost mai bine dacă nu exista această schimbare. Organizatorii ar trebui să ne consulte, să ne întrebe “ce s-ar întâmpla dacă?”...aşa, ne-au anunţat direct “vedeţi că...”. Nu a fost extraordinar. Eu am fost în concediu şi am venit direct aici, vă daţi seama.
Poate fi şi acesta cheia succesului vânzării tuturor echipamentelor expuse în stand, faptul că aţi venit odihnit din concediu? Rămân la prima variantă.
La prima variantă electorală. Am înţeles. Vă mulţumesc foarte mult pentru interviul acordat şi vă doresc ca vânzările să meargă foarte bine. Asemenea.