La standul NIS Electronics avem două echipamente noutăţi absolute
pe piaţa din România: linia FOLDMASTER Touchline CP375de biguit dar şiPerfect Binder 420 Avem cea mai frumoasă întâlnire la Print & Sign 2014, cu domnul Nistor Gheorghe care este unul dintre principalii fondatori ai asociaţiei tipografice din România, Asociaţia Tipografică “Transilvania”. Această asociaţie poartă această denumire deoarece a pornit la iniţiativa unor oameni cu mult suflet pentru domeniul tipografic din Transilvania, în speţă din Cluj-Napoca.
Domnule Nistor Gheorghe am să vă rog să faceţi un istoric al acestei asociaţii, după care am să o rog pe doamna
Camelia Buda, care participă şi dânsa la acest interviu, să ne spună cum a evoluat târgul Print & Sign până în anul 2014. Vă rog pe dumneavoastră să începeţi domnule Nistor.
Nistor Gheorghe:Acum vreo 14-15 ani ne-am adunat colegi din breaslă şi tot am discutat că ar fi bine să facem o asociaţie, iar după mai multe întâlniri am reuşit până la urmă să stabilim un grup care am depus actele la tribunal şi am format la început “Asociaţia Tipografilor din Transilvania”- cu siglă cu tot.
La început asociaţia a fost regională, iar pe parcursul timpului, cam acum vreo 3-4 ani, sau cred că 5 ani, ne-am lărgit rândurile şi am devenit Asociaţia Tipografilor din România cu numele de Asociaţia Tipografilor “Transilvania”.
O istorie foarte frumoasă avem şi cu doamna Camelia Buda, care a pornit târgul Print & Sign cu 12-14 ani în urmă, un târg care iniţial se ţinea la Palatul Parlamentului, o clădire foarte dragă nouă, românilor, unde am sărbătorit oraşul Bucureşti zilele trecute, 555 de ani, printr-un superb spectacol de lumini laser, imagini realizate digital şi proiectate pe clădirea Parlamentului României.
Am să vă rog doamna Camelia Buda să prezentaţi târgul Print & Sign, târg care şi el a început la Palatul Parlamentului, azi însă ne aflăm la Romexpo, în Pavilionul Central.
Camelia Buda: Aşa este, Târgul a avut o evoluţie, s-a organizat în mai multe locaţii, dar aş vrea să fac referire la istoria recentă şi am vorbit anul acesta despre ultimii 5 ani în care am organizat târgul şi în care târgul a evoluat dar a şi involuat.
Practic, târgul a ţinut pasul cu ceea ce s-a întâmplat în industrie. Anul acesta am analizat toate transformările care s-au produs în industrie şi am găsit, cred, acele soluţii prin care să reinventăm târgul şi să atragem vizitatorii, să atragem target-ul de vizitatori de care expozanţii noştri au nevoie, iar ca o concluzie târgul s-a bucurat de un real succes, peste 95% dintre cei care au participat sunt foarte mulţumiţi, restul sunt mulţumiţi, şi asta sincer mie nu mi s-a mai întâmplat din anul 1999.
De atunci nu am mai trăit o astfel de experienţă şi este foarte frumos că am reuşit să răspundem nevoilor clienţilor noştri.
Mă bucur că aţi amintit de târgul organizat la Palatul Parlamentului în 1999 de Export Consult din Viena, deoarece pentru mine acel târg a însemnat primul târg la care am participat cu revista Printing World in Romania şi aş putea spune că atunci firmele au expus inclusiv pe coridoarele dintre săli, toate locurile din săli fiind ocupate. Camelia Buda: O situaţie de genul acesta a fost şi anul acesta. Am refuzat firme, am refuzat firme mari pentru că nu am avut spaţiu suficient, motiv pentru care ne-am preocupat ca anul viitor să avem mai multe pavilioane pentru desfăşurarea acestui târg.
Domnule Nistor Gheorghe, dumneavoastră cum vi s-a părut târgul Print & Sign 2014? Nistor Gheorghe: În primul rând vreau să vă corectez că nu de 14 ani se desfăşoară târgul Print & Sign. Camelia Buda: Da, exact, de 18 ani. Nistor Gheorghe: În 1996 am făcut cunoştinţă la Romaero, atunci am participat eu prima dată la acest târg şi de atunci particip la fiecare ediţie. Deci, suntem cunoştinţe vechi. Aveţi domnule Nistor Gheorghe 24 ani de existenţă cu firma NIS Electronics şi 3 ani de participări înainte de Printing World, dar vă rog să ne spuneţi cum a fost târgul Print & Sign 2014 pentru dumneavoastră, mai ales că anul trecut anumite firme au refuzat efectiv să vină la târg ceea ce a creat o situaţie fără precedent în industria printului din România. Nistor Gheorghe: Unul dintre cei care a fost cu refuzul am fost şi eu, pentru că a fost o situaţie în care cu un an înainte, în septembrie 2012, se ţinuse deja ediţia de Print & Sign 2012.
Un târg foate bun imediat după drupa 2012, neaşteptat de bun?
Nistor Gheorghe:Nu comentez. Dar nu vedeam niciun rost ca în aprilie 2013 să fie târg din nou. Deci, nu avea niciun sens. Camelia Buda: Acest lucru a ţinut de posibilitatea Romexpo de a ne oferi spaţiul de desfăşurare doar în acea perioadă pentru anul 2013, aceasta nu a fost dorinţa noastră. Nistor Gheorghe: Totul era prea rapid. Nu aveai nici măcar cum să te pregăteşti. Şi ce noutate să aduci din septembrie 2012 până în aprilie 2013? Dar iată că bucuria este mai mare acum în 2014, când aţi înregistrat vizitele mai multor clienţi! Nistor Gheorghe: Da, s-a “copt” târgul. Ceea ce pot să spun negativ referitor la târgul de anul acesta nu este vorba despre organizatori, ci problema în situaţia actuală este că în anii buni - ţin minte că tot acest Pavilion Central nu era suficient pentru expozanţii din industria poligrafică. Ori acum, la parter, jumătate sunt din industria poligrafică şi jumătate din industria de mase plastice, deci foarte puţini expozanţi din industria noastră.
Se înregistrează acum un “partizanat” cu evenimentele proprii ale unor firme. Eu am remarcat cu tristeţe faptul că în continuare, firme foarte puternice pe piaţa printului continuă să exceleze prin a-şi face evenimente proprii chiar în perioada cu târgul Print & Sign.
Au mai fost situaţii similare şi în alţi ani, când noi nu puteam să acoperim şi aceste evenimente deoarece trebuia să fim prezenţi la standul nostru din expoziţie. Camelia Buda: Pentru aceste firme noi nu am mai avut spaţiu. Au venit prea târziu şi nu am reuşit să le mai oferim spaţiul pe care şi-l doreau. Ce veţi încerca pentru anul 2016? Veţi organiza acest târg tot odată la doi ani? Camelia Buda:Este o discuţie pe care am purtat-o astăzi, în ultima zi a târgului, cu majoritatea firmelor.
2016 este anul în care se va organiza drupa şi este o idee nefericită să organizăm un târg local în anul în care are loc drupa, motiv pentru care sunt două variante posibile.
Prima variantă este să organizăm târgul anul viitor, să facem pauză în anul 2016, iar începând cu 2017 să organizăm odată la doi ani, astfel neexistând riscul să ne suprapunem cu drupa, sau să organizăm târgul chiar odată la 3 ani.
Să facem pauză până în 2017, însă ar fi o pauză cam lungă pentru noi.
În legătură cu pauza pe care aţi avut-o anul trecut pot să vă spun că există un număr destul de mare de firme care nu vor dori deloc o pauză în 2015.
Din ceea ce am discutat cu firme care expun echipamente digitale large format, toate, absolut toate firmele sunt interesate de existenţa unui târg în fiecare an. O a doua categorie de firme care este interesată în fiecare an de desfăşurarea unui târg sunt firmele care se ocupă de materialele promoţionale. Deci, există o cerere clară şi constantă pentu Gifts în fiecare an şi puteţi adăuga şi partea de large format, ar putea să vină în sprijinul celor care au ce să expună în fiecare an, rămânând ca partea de print offset, prin discuţii cu membrii fondatori ai asociaţiei tipografice, cum este domnul Nistor Gheorghe, şi cu restul membrilor ATT, în număr de aproximativ 60, să stabiliţi un calendar separat pentru Print & Sign.
Târgul Gifts chiar are cerere pentru desfăşurare în fiecare an. Camelia Buda:Ştiu acest lucru. Ei a fost foarte nefericiţi şi anul trecut că am anulat târgul.
Veţi încerca să-i cooptaţi şi pe cei care expun echipamente large format? Camelia Buda: Nu vreau să emit o părere acum, eu nu organizez târgul acesta pentru mine personal. Într-adevăr este şi un business, dar îmi doresc foarte mult să răspund prin organizarea acestui târg nevoilor din piaţă şi voi lua o decizie în urma consultării cu toate firmele din piaţă.
Eu vă mulţumesc foarte mult pentru că acest interviu a fost realizat fără ca cineva să se aştepte la acest lucru, nu am premeditat nimic, ne-am întâlnit cu mare plăcere la standul domnului Nistor Gheorghe, unde întotdeauna găsim echipamente de ultimă generaţie, şi am să vă rog domnule director Nistor Gheorghe să încheiaţi cu prezentarea acelui echipament pe care îl aveţi aici, în stand, şi care am înţeles că reprezintă o noutate în clipa de faţă. Nistor Gheorghe: Avem mai multe noutăţi şi nu doar una. În primul rând avem o linie FOLDMASTER Touchline CP375 cu Tf375 de biguit (pozitiv şi negativ) cu perfor selectiv în lung şi lat, urmat de fălţuire. Este o noutate absolută. Printr-o singură trecere poţi să faci câte biguri vrei, perfor în lung şi-n lat şi după aceea şi fălţuit.
De la Duplo am văzut că aveţi expuse echipamente în partea cealaltă a standului. Nistor Gheroghe:În partea cealaltă a standului avem un Perfect Binder 420, o maşină de legat cărţi cu adeziv PUR, care este o noutate şi o descoperire a firmei producătoare, o inovaţie mai bine zis. Faptul că este cu circuit închis, PUR-ul nu ia contact cu aerul şi se păstrează bun de folosit chiar şi o săptămână, iar la terminarea lucrului nu se aruncă deloc adeziv PUR aşa cum se întâmplă la alte echipamente Binder cu bazin deschis sau la alte tipuri de aparate şi nu există nici pericolul expunerii personalului unor factori cancerigeni. Eu am şi de la producător cartea tehnică de la PUR în care se subliniază clar faptul că aburii de adeziv PUR pot prezenta riscul de înbolnăvire.
Deci, aveţi în clipa de faţă şi un echipament care răspunde mai bine pretenţiilor ecologice, de protecţie a mediului şi de protecţie a personalului. Nistor Gheroghe: Şi a personalului. În rest maşina este automată, face de toate şi pentru un segment de tipografie mijlocie, pentru că pot să spun că la o tipografie mare sunt cele automatizate, orizontale, care merg şi cu mai multe capete. Eu vă mulţumesc foarte mult pentru această prezentare tehnică, îi mulţumesc foarte mult şi doamnei Camelia Buda pentru răspunsurile sincere legate de târgul Print & Sign 2014 cu perspectivele pentru 2015, 2016 sau chiar 2017, iar despre Gifts ce ne puteţi spune, se va organiza şi anul viitor? Camelia Buda:Nu smulge declaraţii pe care nu le-am dat.
Dar, trebuie neapărat să răspunzi pentru expozanţii care au venit la Gifts 2014. Camelia Buda:O să anunţăm public pe toată lumea.
Vă mulţumesc foarte mult. Nistor Gheorghe: Aş fi vrut să mai adaug ceva. Un lucru foarte important. Avem expusă şi o maşina de înfoliat pe care am adus-o special la acest târg:producătorul FOLIANTa creat acum o maşină nouă care prezintă posibilitatea de a înlocui cilindrul de presare cromat cu cilindrul cu teflon nonadeziv, şi care acum permite înfolierea cartoanelor de până la 600gr cu ferestre. Deci, practic cu acest echipament poţi să păşeşti cu un picior în packaging şi chiar în packaging de lux.
Deci, pentru ambalajele mai speciale, de lux, aveţi acest echipament. Unde este produs? Nistor Gheorghe: În Cehia. Sunt cunoscute pe plan mondial sub denumirea de “maşinile galbene”.