Pentru anul viitor avem două direcţii de dezvoltare:
industria de ambalaje şi industria de carte scumpă Interviu de Virgiliu Hodorogea
Interviu cu Nicolae Oprica
director general - Kronstadt Papier Technic
Suntem cu domnul Nicolae Oprica, director general la Kronstadt Papier Technic, la întâlnirea A.T.T., la doar două săptămâni după târgul Digital Print & Sign 2012. Domnule director spuneţi-ne în primul rând cum a fost târgul de la Bucureşti pentru dumneavoastră. Nicolae Oprica: A fost un târg bun una peste alta. Ne-am mai ciondănit noi cu organizatorii dar per total a ieşit un târg bun.
Vă întreb acest lucru pentru că foarte mulţi dintre participanţi au solicitat o zi în plus organizatorilor. Dumneavoastră ce spuneţi? Ziua de marţi au solicitat-o marea majoritate. Nicolae Oprica: Cred că este o idee bună să mai fie o zi în plus la acest târg. Mai ales pentru cei din afara Bucureştiului. Da, într-adevăr, pentru vizitatorii veniţi din afara Bucureştiului au solicitat o zi în plus marea majoritate, iar pentru bucureşteni au cerut 2 ore în plus pentru programul de vizitare, de la ora 18 la ora 20, pentru că majoritatea terminând programul de lucru la ora 17 nu mai apucau să viziteze târgul. Nicolae Oprica: Asta este chiar mai bine decât ziua în plus. Cele 2 ore peste program ar fi excepţional de bune. Mă mir că nu mi-a venit mie ideea asta atât de bună.
Expozanţii au constatat faptul că dacă invitau clienţii pentru seminarii la ora 13 sau la ora 15, aceştia întrebau dacă nu ar fi posibil să se amâne seminariile pentru ora 17 sau chiar ora 18. Nicolae Oprica: Da. Aşa este. Trebuie 2 ore în plus dacă se poate.
Aş vrea să vă întreb despre echipamentul deosebit expus în standul dumneavoastră. Care a fost impresia vizitatorilor vis-a-vis de expunerea acestui echipament offset, ţinând cont de faptul că a fost singurul echipament de acest fel din cadrul târgului. Nicolae Oprica: Am expus mai multe echipamente de finisare, echipamente mici care se pretează la producţia de tipar digital şi maşini de finisare pentru tiparul digital. Reacţia vizitatorilor a fost favorabilă. Am avut multe cereri de la multe firme sau persoane complet necunoscute până atunci. Cea mai favorabilă reacţie a fost pentru o ghilotină de tăiat Krause, mai veche de 120 de ani, pe care am restaurat-o şi cu care cred că cel puţin jumătate din vizitatorii târgului s-au pozat.
Într-adevăr a fost una dintre maşinile pe care le-am fotografiat imediat la acest târg, aceasta şi poate datorită faptului că am fost vecini de stand, dar şi pentru că era în mod categoric cea mai atrăgătoare maşină expusă alături de echipamentele digitale de ultimă generaţie. Nicolae Oprica: Da, o "bătrână doamnă" care arată foarte bine şi la vârsta de 120 de ani!!!
Ce credeţi despre partea de ambalaje? Urmează acum la Romexpo târgul de ambalaje. Intenţionaţi să vizitaţi târgul, să discutaţi cu firme din domeniul ambalajelor la All Pack 2012? Nicolae Oprica: Din experienţa anilor trecuţi, All Pack este un târg micuţ. Pe toţi expozanţii semnificativi, producători de diverse ambalaje în special cele din carton, îi cunoaştem. Nu trebuie să mergem la târg pentru a ne întâlni cu ei. Eventual ca vizitator o să trec pe la târg. Vroiam neapărat să vă pun o întrebare legată şi de echipamentul pe care l-aţi vândut în sudul Asiei, un echipament de producţie de carte de mare tiraj, din Bucureşti, care până la urmă a luat drumul Asiei. Câteva cuvinte despre vânzarea aceasta absolut spectaculoasă. Nicolae Oprica: A fost o vânzare obişnuită am putea să spunem. Este vorba despre o rotativă de carte care a tipărit mulţi ani în Bucureşti romanele Sandrei Brown, iar când nu a mai fost citită Sandra Brown maşina s-a vândut către o firmă din Indonezia .
Să înţeleg că a plecat cu tot cu cărţile Sandra Brown traduse pentru indonezieni? Nicolae Oprica: Nu. Doar cu câteva fascicole rămase prin maşină, pe rotativă.
Am înţeles. Ca şi idei de perspectivă pentru KPT, la ce anume vă gândiţi pentru finalul de an şi pentru anul 2013 care vă doresc de pe acum să fie un an cu vânzări bune, un an cu multe succese, chiar dacă este 2013. Nicolae Oprica: Să sperăm că va fi bine. Mulţumim. Avem doar două direcţii: direcţia de ambalaje spre care ne-a împins piaţa vrând nevrând şi direcţia de dezvoltare a cărţii cusute, cu coperţi groase, a cărţii scumpe.
Deci cărţile unicat să spunem. Nicolae Oprica: Cărţile scumpe.
Vă mulţumesc foarte mult pentru interviul acordat şi vă aştept ca vizitator la All Pack 2012 şi în continuare să vedem dacă trandurile pe direcţia cărţii unicat, a cărţii scumpe, vor merge cât se poate de bine şi în România. Nicolae Oprica: Să sperăm. Industria ambalajelor sigur va continua să meargă bine.