Dacora Print a prezentat ultimele noutăţi Epson
şi materiale de ultimă generaţie de la Neschen
la Digital Print & Sign 2012 Interviu de Virgiliu Hodorogea
Interviu cu Cornel Păunaşi Mircea Ştefan Dănilă
Cornel Păuna - Acţionar - Dacora Print
Suntem la Digital Print & Sign 2012, la nici 4 luni de la drupa 2012, cu domnul Cornel Păuna şi cu domnul Mircea Ştefan Dănilă, acţionari la Dacora Print. Care ar fi noutăţile pe care le-aţi adus la Digital Print & Sign 2012, noutăţi ca expunere în România pentru că înţeleg că sunt echipamente care au fost deja expuse la drupa 2012? Cornel Păuna: Echipamentele sunt exact cele lansate de Epson Signage la drupa 2012. Am prezentat aici 3 echipamente de imprimare pe formate de maxim 1,6m lăţime, cu solvent ecologic fără nichel şi metale grele.
Una dintre maşini se numeşte Epson Sure Color 30610 şi este maşina cu cel mai bun raport calitate/preţ din acest domeniu în acest moment. Este, de altfel, şi echipamentul cel mai vândut în zona de entry level din România dar şi cel mai vândut în Europa.
Ce puteţi să ne spuneţi despre echipamentul care a fost prezentat la drupa 2012 pentru culorile sale speciale? Cornel Păuna: Echipamentul în 10 culori este o premieră în industria indoor şi outdoor datorită acestui gamut de culoare. Se vrea echipamentul cu cea mai mare calitate. Deşi ne aşteptam la un interes mai scăzut pentru acest echipament, mai ales că în România se pune accentul foarte mult pe costurile de exploatare şi mai puţin pe calitate şi pe aplicaţii speciale de nişă, acest echipament ne-a surprins prin faptul că deja primele maşini au fost vândute în România, deşi echipamentul real pentru vânzare a fost lansat în luna August 2012.
Deja aveţi echipamente vândute acum, până în 20 septembrie?
Cornel Păuna: Clienţii au comandat acest echipament doar pe baza informaţiilor de la drupa 2012 fără să-l vadă la lucru în România. Acest lucru înseamnă că sunt clienţi interesaţi de aplicaţii speciale, de printuri pe materiale transparente şi de printuri cu cerneluri metalice.
Despre cel de al treilea echipament pe care îl aveţi expus aici ce puteţi să ne spuneţi? Cornel Păuna: Acesta este echipamentul de cea mare productivitate lansat de Epson Signage. El are o viteză de 51mp/oră şi costuri foarte mici de exploatare. De asemenea, funcţionează cu cerneală ecologică şi deţine una dintre cele mai performante tehnologii de imprimare la ora actuală.
Mircea Ştefan Dănilă - Acţionar - Dacora Print
Trebuie să ne spună neapărat partenerul dumneavoastră, domnul Mircea Ştefan Dănilă, câteva cuvinte despre mediile de imprimare vândute de către Dacora Print şi care sunt absolut deosebite. Domnule director Mircea Ştefan Dănilă vă rog începeţi prezentarea.
Mircea Ştefan Dănilă: Prezentăm la această expoziţie noi medii de imprimare de la Neschen care sunt produse ecologice - textil adeziv, medii de imprimare pentru interioare de magazine, medii polimerice de imprimare, canvas-uri şi tot felul de alte produse textile destinate pieţei de indoor.
Ce puteţi să ne spuneţi vis-a-vis de ceea ce vi s-a solicitat la acest târg în mod deosebit? Care au fost cele mai căutate materiale? Mircea Ştefan Dănilă: Materiale Backlit, Backlit Film şi medii Bubble Free Vinyl şi Bubble Free de la Neschen. O atenţie deosebită am remarcat-o pentru diferitele sortimente de tapet de la Neschen, pentru ecosolvent, latex şi pigment.
Speram să ajung în discuţia cu dumneavoastră la subiectul legat de tapetul personalizat. Ce puteţi să ne spuneţi despre firmele care comandă acest tip de tapet? Mircea Ştefan Dănilă: Comenzile se fac cu paşi mici. Anul acesta, dacă volumul iniţial a început de la câteva zeci de metri pătraţi, fiecare client încercănd la început să decoreze un singur perete, uşor, uşor volumul comenzilor a crescut, şi spre exemplu am reuşit să demarăm un proiect interesant cu o renumită bancă din România care a făcut rebranding pe tapet în toate sucursalele şi agenţiile din ţară.
Îmi amintesc că vorbeam cu domnul Cornel Păuna acum un an la Print & Sign desfăşurat la Romaero - Băneasa şi povesteam atunci despre un întreg hotel din Veneţia, Italia, tapetat-personalizat cu imagini de epocă, din trecutul acelui hotel, cu personalităţile care îl vizitaseră, creând senzaţia că te întâlneşti cu diverse personalităţi în holul hotelului. Aţi putea încerca un astfel de proiect şi cu agenţii din România. Mircea Ştefan Dănilă: Sunt şanse. Din câte ştiu un proiect interesant realizat de către un client de-al nostru a fost redecorarea cinematografului din mall-ul Sun Plazza care este realizat cu tapet de la noi. Despre hoteluri, probabil că există o ruptură dintre producătorii de publicitate şi agenţii pentru toate oportunităţile care ar putea să existe în realizarea unor proiecte speciale.
Probabil că la noi un astfel de proiect s-ar preta pentru zone mai deosebite, cum ar fi Sighişoara sau zona apropiată Castelului Bran, pentru că aceste zone reprezintă adevărate branduri de ţară. Cetatea Sighişoara este singura cetate locuită din lume iar Castelul Bran, fără doar şi poate Dracula este doar al nostru. Mircea Ştefan Dănilă: Totul depinde efectiv de clienţii noştri care trebuie să înveţe să promoveze toate aceste materiale în sprijinul unor astfel de proiecte. Noi, furnizorii de materiale, îi aşteptăm cu nerăbdare cu aceste tipuri de proiecte şi îi vom susţine. Încercăm în viitor să facem un seminar cu agenţiile de publicitate pentru a ne promova materialele şi a le sugera ce tipuri de proiecte am putea dezvolta împreună.
Având în vedere că este prima dată când reuşesc să vă întâlnesc împreună pe dumneavoastră, cei doi acţionari la Dacora Print, am să profit de această ocazie şi am să vă propun ca acel seminar la care vă gândiţi să-l realizaţi la Sighişoara sau la Bran, căutând astfel să aruncaţi o mănuşă agenţiilor de publicitate în sensul în care acestea să caute să realizeze alături de dumneavoastră şi proiecte deosebite în turism. Mircea Ştefan Dănilă: Ideea sună interesant. Vom analiza această idee în funcţie de orizontul de timp din acest an, deoarece în curând vom organiza un roadshow în ţară pentru a prezenta echipamentele şi materialele distribuite de Dacora Print, precum şi toate soluţiile oferite de noi. Poate anul viitor vom realiza un fel de aranjament unde să invităm agenţiile şi clienţii finali pentru a le prezenta direct materialele şi soluţiile noastre.
Domnule Cornel Păuna, dumneavoastră ce părere aveţi despre această idee? Cornel Păuna: Ideea este foarte bună. Aplicaţiile merită să fie făcute cunoscute în special agenţiilor pentru ca ele să poată să ceară printatorilor ceea ce doresc pentru clienţii lor. Ideea este una mai veche pentru noi şi aşteptăm acest seminar cu nerăbdare oriunde se va desfăşura el, pentru că toată lumea va avea de câştigat.
Vă mulţumesc ambilor parteneri pentru interviu şi vă doresc ca toate evenimentele pe care le veţi realiza să fie încununate de succes.